Russische Spuitmondjes

Ik zag op AliExpress opeens allemaal Russian piping nozzle's voorbij komen, dit zijn grote spuitmondjes met een patroontje erin. Ik had geen idee wat het was of wat ze konden dus ik liet ze maar voorbij gaan. Totdat ik een paar keer op Youtube de Russian piping nozzle's voorbij zag komen. Wat vond ik het gaaf dat je zo simpel en vooral snel ook met een keer knijpen een bloem uit je spuitzak vandaan toverde. 
Ik besloot er ook een te bestellen ik ging opzoek en maakte mijn keuze. 3 weken later had ik het spuitmondje met het patroon van een roos binnen. 


 



Ik ging gelijk aan de slag en bakte een paar cupcakes waar ik mijn roosjes op kon spuiten.
Ik gebruikte een icing op basis van crisco deze had ik namelijk nog over van mijn cursus. Ik vond dat 
de deze icing niet een hele mooie gladde structuur gaf maar de bloemetjes zagen er wel heel mooi uit.

De kleuren die ik gebruikte voor mijn cupcakes:
Buitenkant roosjes: lemon yellow + klein beetje rose van Wilton gemengd waardoor er een perzik kleur ontstaat.
Hart van de roosjes: scarlett van sugarflair.
Blaadjes: moss green van Wilton




Ik vond het zo ontzettend leuk om met deze spuitmondjes te werken dat ik er nog meer bestelde. Dit keer moest ik wel 5 weken wachten wat nogal lang is, vooral als je heel ongeduldig bent ;)


Reacties